A l’espera de que es plantin els arbres i s’encenguin els nous fanals, les obres del barri estan ja prou avançades comn per que poguem adonar-nos d'alguns errors de disseny.
A la Rambla de la Muntanya hi un llarg espai sense reserva per arbrat davant del 66. Habitualment aquests gairebé 20 metres de vorera sense obstacles (veure la foto) és envaït per camions i furgonetes que carregen i descarreguen del taller que hi ha al davant. És tant aquesta forma d’abús que comença ja a deteriorar-se la nova vorera i s’evidencia la funció que podrien fer els arbres i altres peces del mobiliari urbà per protegir l’espai dels vianants . Hi ha raons per no plantar arbres aquí? És un oblit? O algú ha volgut fer un favor a algú per poder fer càrrega i descàrrega a sobre de la vorera? Si calia un espai d’aquestes característiques, per què no es fa una reserva just al davant, a la filera d’aparcaments? Fins i tot es podria fer un espai mixt, que a les hores d’entrada i sortida del taller ocupacional servís pels autocars que ara col•lapsen el carrer al no tenir espai suficient. Si no es corregeix l’error, esperem al menys que quan acabin les obres es col•loquin els “fitons”, obstacles que preserven als vianants de la invasió de cotxes i camions. Però sempre seria millor dos arbres i dos fitons que no quatre o sis fitons...
En aqueta línia, cal celebrar la correcció que s’ha fet en un tram del carrer Varsòvia, canviant la filera d’aparcament de manera que aquesta protegeix la vorera en la que no hi ha arbres i fanals. El que no s’entèn es per què no s’ha fet el mateix a la resta del carrer, o al de Agregació.
Un altre error de disseny és el pas de vianants que creua el passatge Llívia, baixant pe la Rambla de la Muntanya, la majoria dels vianants creuen directament, estalviant la volta a la que obligaria l’ús d’aquest pas, però sortint de darrera d’uns contenidors que tapen la visibilitat dels conductors. Aquest és un perill que s’hauria evitat simplement posant el pas de vianants al costat de la cantonada, que és per on (lògicament) passa la gent.
També crida l’atenció la desaparició d’espais per aparcament de motos, de manera que aquestes tornar a ocupar les voreres, no gaire amples. I per què es mantenen espas per contenidors que no existeixen.
Per últim, és una llàstima que no s’hagi aprofitat la remodelació per pacificar més el tràfic i fer del Guinardó una “zona 30”, evitant accidents, i reduint el soroll dels cotxes en carrers molt estrets que amplifiquen el so dels motors.
Veurem com queden les coses quan tot s’acabi, i puguem celebrar que finalment sigui una realitat el títol d’aquet blog: Els arbres de la Rambla de la Muntanya.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada